De mooie natuur daagt mij uit om te fotograferen, de wens om goed te leren fotograferen daagt me uit om er steeds vaker
op uit te gaan om te oefenen.
Een heerlijke wisselwerking dus, waaraan ik veel plezier beleef.
Op deze site doe ik verslag van mijn pogingen om wat ik zie zo mooi mogelijk vast te leggen.
Bedankt voor je bezoekje, en mocht je een reactie achter willen laten, dan stel ik dat erg op prijs.

Klik op een foto voor een presentatie in groter formaat en hogere kwaliteit!


zaterdag 23 januari 2010

"Geschiedenis" Augustus 2007 Heidevelden

Een aangename verrassing als we tijdens een wandeling op de Tafelbergheide bij Blaricum de schaapskudde aantreffen

Herderin Mirjam Hiep met de kudde, hond Flo loopt net ergens buiten beeld . Nog geen jaar later is de schaapskooi mét de schapen in vlammen opgegaan, dieptriest



Hier heeft de heide ineens een andere kleur, zal aan het licht liggen? De lucht is ook veel te bleek

Hoorneboegse Heide bij Hilversum, hier doen de runderen hun best om de vergrassing tegen te gaan

4 opmerkingen:

  1. Wat mooi allemaal..Ik mag dan een echte AWD man zijn :)...Maar de Lage Vuurse..Daar ben ik wat geweest in mijn jeugd.(o.a.Pannekoekenhuisje en traditioneel midget golf:)) Ook dec. 2007..Was ik met die prachtige rijp in het AWD.
    Ik had op die dag veeeel meer foto's moeten nemen. Daar heb ik nu nog spijt van..Wat een dag was dat! En wat heb je een heerlijke site.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vind ik het leuk dat je kijkt!
    En dat terwijl ik er echt lang over heb getwijfeld of ik je zou benaderen....

    Die foto's van jou van de rijp in de AWD destijds heb ik trouwens als het ware "verslonden"!

    Groet maar weer,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent lekker bezig geweest :)
    Mooie plaatje allemaal Loes.

    Nog één kleine tip.
    Als je een meertje of ander waterlandschap fotografeert, probeer dan de horizon recht te houden. Als een water foto scheef staat dan lijkt het alsof het water het beeld uit gaat stromen :-)

    Kan achteraf ook rechtgezet worden met Adobe lightroom of Photoshop!.

    Groetjes,
    Peter en Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Peter en Janny,

    Ik voel me echt vereerd door de belangstelling!
    En ben blij met goede tips!
    Natuurlijk weet ik dat de horizon recht hoort te zijn, maar blijkbaar heb ik niet altijd even goed opgelet :-)
    Volgende keren blijf ik bij de les!

    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen