De mooie natuur daagt mij uit om te fotograferen, de wens om goed te leren fotograferen daagt me uit om er steeds vaker
op uit te gaan om te oefenen.
Een heerlijke wisselwerking dus, waaraan ik veel plezier beleef.
Op deze site doe ik verslag van mijn pogingen om wat ik zie zo mooi mogelijk vast te leggen.
Bedankt voor je bezoekje, en mocht je een reactie achter willen laten, dan stel ik dat erg op prijs.

Klik op een foto voor een presentatie in groter formaat en hogere kwaliteit!


maandag 25 januari 2010

"Aan het experimenteren" 22 januari AWD Damherten

Na mijn verkenningstocht op het Groot Zwarteveld wil ik nog heel graag damherten zien, dus ik zet de benen weer aan het werk en ga naar het Vinkenveld. Het lijkt uitgestorven, ik wil net omkeren als ik in het bos geweigekletter hoor. Ik duik het bos in, het is donker, dus op voorhand zet ik de camera op ISO400 en......ben te laat

Maar, de heren zijn zo aardig om bos uit te komen, en ik was zo dom om de ISO niet terug te zetten


Een paar schijnbewegingen

en dan is het bingo, geweldig!


Het donkere hert lag toe te kijken,en staat nu op, wat heeft hij voor rare plek op de borst?


En dan poseren ze met zijn drieën voor me, dat geloof je toch niet? Het prachtige donkere dier, de lichte en de bruine. Je zou haast denken dat dit creatief knippen en plakken is geweest :-)

De donkere gaat er vandoor, ik kijk waar hij heen gaat en...

Ik zie meer damherten bij elkaar dan ik ooit gezien heb, hierachter waren nog meer groepen, maar vooral bij de hindes wilde ik niet te dichtbij komen omdat die altijd veel eerder op de vlucht slaan

Ik moest wel behoorlijk inzoomen


Weer de lichte en de donkere bij elkaar, ik heb ze al vaker samen gezien

Dit was fantastisch, en ik was zo aan het genieten van het schouwspel dat ik aan camera-instellingen dus niet meer heb gedacht, jammer van die ISO400, het had er anders vast beter uitgezien. Het was nog fletser, maar ik heb in Picasa de contrasten iets aangescherpt
-
De wijze les van vandaag: Wees voorzichtig met die ISOinstelling!

2 opmerkingen:

  1. Klopt, hoe hoger de ISO hoe meer ruis.
    Als je dan ook nog ver inzoomt naar de digital zoom, dan gaat de kwaliteit achteruit.
    Maar ja, als er weinig licht is dan heb je weinig keuze :-)
    Met een statief kan je dan nog een hoop opvangen.
    In ieder geval leuke foto's!

    groetjes,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat veel damherten bij elkaar, echt heel mooi om te zien. Ik heb trouwens dat donkere hert met zijn lichtere vriend ook al eens samen gezien, misschien staan ze nog op een van mijn damherten logjes.
    Ik krijg echt weer zin om naar de AWD te gaan, naar het vinkenveld....

    BeantwoordenVerwijderen