De mooie natuur daagt mij uit om te fotograferen, de wens om goed te leren fotograferen daagt me uit om er steeds vaker
op uit te gaan om te oefenen.
Een heerlijke wisselwerking dus, waaraan ik veel plezier beleef.
Op deze site doe ik verslag van mijn pogingen om wat ik zie zo mooi mogelijk vast te leggen.
Bedankt voor je bezoekje, en mocht je een reactie achter willen laten, dan stel ik dat erg op prijs.

Klik op een foto voor een presentatie in groter formaat en hogere kwaliteit!


zaterdag 23 januari 2010

"Geschiedenis" Selectie Zomer 2009

In de zomer ben ik veel met de videocamera op stap geweest, dus wat minder foto's in het archief. Bovendien maakte ik met zus mooie fietstochten, maar op de foto's die we dan maakten staan we meestal zelf afgebeeld, erg leuk, maar omwille van de privacy wil ik die niet plaatsen. Deze foto van het Muiderslot is van onze Fortenfietstocht. De tocht was prachtig, de foto had spannender mogen zijn, en de koe mist zijn kop...


De duinen bij Schoorl, die wilde ik beslist eens zien als de heide bloeit, want heide in de duinen kennen we in Zandvoort niet.

Het gebied ziet er dan ook totaal anders uit. De oorzaak ligt in het kalkgehalte van de grond, dat is hier heel gering, en heide groeit graag op kalkarme, zure grond

Ik was trouwens net op tijd, twee dagen later was de grote bosbrand bij Schoorl, een groot deel van dit mooie natuurgebied werd verwoest

Een lief geitje langs de Vecht bij Vreeland, hopelijk heeft deze de Q-koorts overleefd

De Vecht in Vreeland, een donker plaatje, maar het geeft wel een schilderachtig effect

Ooievaar op het nest, eveneens bij Vreeland

Op de fiets over de Westerheide bij Hilversum, onderweg naar het werk, wat begint je dag dan geweldig!

Bijna iedere dag kom ik wel reeën tegen, het is dan ook een groot genoegen om zowel heen als terug de 17 kilometer door bos en over hei te fietsen

De Zaansche Schans


En nog maar eens de zon die in haar volle glorie in de zee zakt




Geen opmerkingen:

Een reactie posten