De mooie natuur daagt mij uit om te fotograferen, de wens om goed te leren fotograferen daagt me uit om er steeds vaker
op uit te gaan om te oefenen.
Een heerlijke wisselwerking dus, waaraan ik veel plezier beleef.
Op deze site doe ik verslag van mijn pogingen om wat ik zie zo mooi mogelijk vast te leggen.
Bedankt voor je bezoekje, en mocht je een reactie achter willen laten, dan stel ik dat erg op prijs.

Klik op een foto voor een presentatie in groter formaat en hogere kwaliteit!


vrijdag 29 januari 2010

"Aan het experimenteren" Zomerseizoen in voorbereiding!

Pech voor de AWD-liefhebbers, vandaag eventjes iets anders.
In Zandvoort is de voorbereiding van het zomerseizoen weer begonnen, vanaf 1 februari mogen ze de strandpaviljoens al weer opbouwen. Een kleine impressie van de bedrijvigheid :


Het strand is vandaag een mozaiek van strakke zandvlakken, lijnenspel van rupsbanden, en bergen zand

Rupsbandsporen, weer iets anders dan een vossen- of hertenspoor
-
Het hele strand is in beslag genomen door de firma Werklust
-
Ik doe mijn best om aardige composities te vinden, de werktuigen bieden me die mogelijkheid

Hoeveel kubieke meter zand hebben ze wel niet te verplaatsen?

Al dat werk om ons straks weer van de terrasjes te laten genieten!

Er komt weer een hagel/sneeuwbui aan

De harde westenwind blaast dikke schuimkoppen het strand op, levert weer een mooi plaatje op


Ik zit nog volop in mijn leerproces van zelfstudie en ik bedenk iedere keer opdrachtjes voor me zelf. Taken van vandaag:
  • Ik ga uitvinden hoe ik het juiste formaat plaats, zodat de foto's bij doorklikken redelijk in het beeldscherm passen ( goede raad van Peter, dankjewel!) Ik heb de formaten van 2576 x 1716 pixels in Paint Shop Pro verkleind naar 38%, nu is het formaat 979 x652
  • Ik wil een verhaaltje maken, een kleine reportage. Zie het resultaat hierboven, alleen het eind mist! Er moest nog een foto komen van schoongeveegde betonplaten, klaar voor Beachclub Tien ! (mijn batterij was leeg........)
  • Ik wil goed op de compositie letten. Een paar beelden kwamen niet door mijn persoonlijke keuring, dus daarvan heb ik een beelduitsnede gemaakt, zie onderstaand de verschillen:


Dank zij de Burst functie, die ik me net op tijd herinnerde, kreeg ik het storten van het zand op het juiste moment in beeld


Nu de uitsnede, het zand had ik misschien wel kunnen laten "bewegen" bij een langere sluitertijd

Deze afbeelding vond ik een beetje statisch


en ik denk dat het zo wat meer actie uitstraalt
-
-
Ik heb wel nog een foutje gemaakt: Ik heb eerst de formaten verkleind, en toen pas de uitsnedes gemaakt, die krijg je nu dus niet meer beeldvullend, volgende keer beter!



1 opmerking:

  1. Mooie shot va de branding Loes. De tweede fot is ook heel goed, daar heb je mooi gebruik gemaakt van de dieptewerking van de banden sporen. Mooie impressie!!!
    Groet,
    Peter en Janny.

    BeantwoordenVerwijderen