De mooie natuur daagt mij uit om te fotograferen, de wens om goed te leren fotograferen daagt me uit om er steeds vaker
op uit te gaan om te oefenen.
Een heerlijke wisselwerking dus, waaraan ik veel plezier beleef.
Op deze site doe ik verslag van mijn pogingen om wat ik zie zo mooi mogelijk vast te leggen.
Bedankt voor je bezoekje, en mocht je een reactie achter willen laten, dan stel ik dat erg op prijs.

Klik op een foto voor een presentatie in groter formaat en hogere kwaliteit!


zaterdag 23 januari 2010

"Aan het experimenteren" Nov/dec 2009 Nachtfotografie

Ik ga een poging nachtfotografie doen!
Deze uitgelichte kerk kreeg ik na lang zoeken in de instellingen redelijk in beeld met ISO400, een sluitertijd van 1/5 sec. en een belichtingscompensatie van 0,7. Toen gaf de camera eindelijk niet meer aan dat ik moest flitsen

Stukje skyline van Zandvoort vanaf het strand, met dezelfde instellingen als boven. Niet geweldig, maar voor een eerste keer toch geen heel slecht resultaat. Ik merk wel dat ik een statief nodig heb........... En de skyline zou beter uitkomen als ik een uitsnede zou maken

Dit lukte na diverse pogingen toch gewoon het aardigst in de automatische stand, heerlijk dat ik daar op kan terugvallen:-)

Een leuke uitdaging: vuurwerk in de oudejaarsnacht. Ik zet de camera op de voorgeprogrammeerde "Vuurwerkstand". In de specificatie zie ik dat dit o.a. inhoudt: scherpstellen op oneindig, sluitertijd van 2 seconden en de witbalans op daglicht/zonnig (dit laatste begrijp ik niet...) Ik heb inmiddels een klein statiefje en ga om middernacht vol goede moed naar buiten. Dit grondwerk is te traceren

maar oh wat is het moeilijk om de uitspattingen in de lucht op het juiste moment vast te leggen


De resultaten zijn dus erg magertjes, maar niettemin : Een gelukkig nieuwjaar!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten