De mooie natuur daagt mij uit om te fotograferen, de wens om goed te leren fotograferen daagt me uit om er steeds vaker
op uit te gaan om te oefenen.
Een heerlijke wisselwerking dus, waaraan ik veel plezier beleef.
Op deze site doe ik verslag van mijn pogingen om wat ik zie zo mooi mogelijk vast te leggen.
Bedankt voor je bezoekje, en mocht je een reactie achter willen laten, dan stel ik dat erg op prijs.

Klik op een foto voor een presentatie in groter formaat en hogere kwaliteit!


zaterdag 30 januari 2010

Het Grote Genieten! En eindelijk een vos voor mijn lens

Wat een wondermooie dag! Dit is echt het Grote Genieten met Hoofdletters.


Vandaag geen zelf opgedragen oefeningen, geen lesjes, ik ga gewoon voor het mooie en laat zonder schroom de resultaten zien, want ik ben er best tevreden mee! Kijk mee en geniet!



Het strand lokt, de Amsterdamse Waterleiding Duinen lokken, dus ik kies voor ingang Paal 69, dan kan ik via het zonovergoten strand gaan
Het is nog heerlijk rustig


De ruimte, het licht, de wind, de zon, als ik op het strand loop word ik altijd vanzelf blij

Net zo blij als deze uitbundige honden


Het duin over bij Paal 69, waar deze hond wel even wil poseren

Altijd weer een fascinerend gezicht als ik boven op het duin kom: de Amsterdamse Waterleiding Duinen

Wat is de wereld weer mooi wit! En het lukt mij dus eindelijk om die witte wereld daadwerkelijk wit in beeld te brengen :-)

Voor ik het infiltratiegebied in ga, even een blik achterom naar de schuilhut

Natuurlijk zie ik hier weer de wilde zwanen

En dan, dan zie ik eindelijk een keer een vos in de sneeuw!!

Wat een opwinding! Gelukkig heb ik mijn Kodakje op het statiefje, want ik krijg echt een bibberende hand.....

Ik liep al zo intens te genieten, nu kan mijn dag helemaal niet meer stuk

Wat geweldig dat je dit zomaar op een zaterdagmorgen mag aanschouwen

Ongemerkt ging net de zon even weg, dat was pech

Bij een zonnetje was dit helemaal top!! geweest

Het lijken de Alpen wel! ( het bewijs dat ik dus inderdaad eindelijk met de sneeuw weet om te gaan)

Dit konijn heeft een warm zonnig plekje zónder sneeuw opgezocht

Via Dappere Kees ga ik op weg naar de Bosjes van Leen Poes. Zijn dat geen prachtige namen?

Niet alleen de namen zijn mooi, het gebied is overweldigend, en ook nog eens héél rustig, hier zie je geen mens

Via een klein bruggetje, en een nog kleiner paadje kom ik bij de Bosjes van Leen Poes

Ik klauter omhoog en heb aan alle kanten een adembenemend uitzicht

Ik heb hier in het zonnetje mijn boterhammetjes-met-pindakaas zitten eten, intussen genietend van het uitzicht

Als hier nu een vos, ree of damhert over het ijs zou lopen, was het helemaal volmaakt

Wat moet het ook in andere seizoenen mooi zijn hier. Maar dan moet je wel het zonder het wuivende riet doen

Hoog in de lucht twee wilde zwanen
Nog even over het Groot Zwarteveld, waarna ik via een achteraf paadje nabij de Duizendmeterweg aankom. Die vind ik doorgaans nogal saai

Maar vandaag is het niet saai! Ik zie aan de overkant van het water een VOS MET KONIJN!! Veel te ver weg voor mijn camera, maar met een beetje uitsnijden heb ik hem toch aardig in beeld. Wat een toppertje om mijn AWD-wandeling mee te besluiten





Weer terug bij Paal 69

Behalve sneeuw is er nu ook veel schuim op strand


Schitterend schuim!

-
Het slotwoord van vandaag?
Wat ben ik een gelukkig mens dat ik van deze wondermooie wereld mag genieten!!!

13 opmerkingen:

  1. Hoi Loes
    Wat een super ontmoeting met de Vos!
    En dan gelijk met een prooi...Ja beter kun je het niet wensen.
    Dat moet Kicken geblazen wezen!
    Nou doe ik even de rest van je foto's te kort...Maar zo bedoel ik dat niet.
    Maar een vos met prooi...Ja...ik zou uit mijn dak gaan :)
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Loes, wat was dat genieten! Ik geniet met je mee via jouw foto's. Vandaag was echt een prachtige dag, ik vond het jammer dat ik niet naar de AWD kon, morgen misschien.

    En twee keer een vos, de tweede zelfs met prooi. En jouw sneeuwfoto's zijn super. Hoe doe je dat, camera instelling of achteraf bewerken?

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ghita, hoi Henk,
    Ik was nog niet eens klaar en er waren al reacties! Ja, het was echt kicken met die vos met prooi, en hij zat zover weg dat ik pas thuis kon zien dat het een konijn was!

    Wat betreft de sneeuw, Ghita, alleen de vossenfoto's heb ik wat bewerkt in Picasa, omdat die door de afstand toch wel erg grauw waren.
    De rest lukte met witbalans op zonnig bij opnamen met weinig sneeuw zonder problemen.
    Bij veel sneeuw in beeld een stapje overbelicht, en bij héél veel sneeuw, zoals "de Alpen" nog een stapje meer.
    Ik ben nog niet thuis in de M-stand van de camera, dus ik stel in de P-stand de belichtingscompensatie op 0,3 of dus bij "de Alpen" 0,7 Ik hoop dat je er iets aan hebt?

    Ik nu ga ik de site van Henk bekijken want daar zag ik ook weer nieuws!

    Groet,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Loes,
    Mijn complimenten voor de foto's! Zelfs de uitsnede van de vos met prooi ziet er top uit!
    Ik zie dat je nu het formaat ook aanpast zodat ze in 1 keer in beeld staan en dat komt ten goede aan het kijkplezier.
    De vos is natuurlijk een mooie bonus op een mooie dag!
    Prima wandel verslag Loes.

    Groetjes,
    Peter en Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Peter en Janny,

    Dank voor de complimenten, ben ik blij mee.
    Ja, die vos was inderdaad een bonus na een toch al zo mooie wandeling. Uiteindelijk ben ik bijna 6 uur op pad geweest, van kwart voor 11 tot half 5!
    Het formaat aanpassen is wel omslachtig en veel werk, hebben jullie een tip om dat eenvoudig en snel te doen?
    Ik heb vluchtig naar de site van Henk gekeken en las dat jullie er ook waren, dus ik zie ook uit naar jullie impressie van deze prachtige dag.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog even een berichtje voor Ghita,

    Behalve de hoeveelheid sneeuw in beeld maakt het ook uit of de zon schijnt of niet.
    Veel zon, veel sneeuw: overbelichten
    Geen zon: overbelichting niet, of klein beetje.

    Misschien is dit helemaal niet volgens de regels, maar bij mij lijkt het te werken en daar gaat het om.

    Ik hoop voor je dat jij morgen een mooie dag treft!

    Welterusten
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Loes, wat een aangename verrassing jouw wandelingen in beeld terug te zien !
    Ik denk dat je je adem inhield toen je de vos zag, wat een ontmoeting.
    Ook al heb ik geen verstand van alle technische termen die jij en jouw bezoekers bezigen vind ik je foto's prachtig !!

    Liefs, Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Loes,

    Wat een prachtig verhaal en ook prachtige foto's zeg, je hebt de sfeer van je wandeling vanaf het strand tot en met de vos heel goed vastgelegd, wat dat betreft heb je je camera goed in de vingers :)

    Groet,
    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  9. via het blog van Peter en Janny hier terecht gekomen en ik heb genoten van je mooie foto's! Deze foto's van de vos zijn erg mooi en ik weet hoe het voelt als je voor het eerst zo'n vos zo mag ontmoeten ... geweldig! En dan ook nog een met prooi ... top!
    Groetjes, Miranda
    www.mirandabos.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Klaas,
    Leuk dat je ook een bezoekje aan mijn site hebt gebracht. Uiteraard heb ik een tegenbezoekje gedaan, ik zie dat je ook een beginnend blogger bent, maar het ziet er goed uit, ga zo door, met gezellige tekst erbij, je haalt de Duizendmeterweg nog wel!
    Groet Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Miranda,
    Ook jij een hartelijk welkom!
    Ik heb net het een en ander op jouw site bekeken, wat staan de vossen daar super in beeld! En ja, het was werkelijk een belevenis om zelf eens zo'n ontmoeting vast te kunnen leggen.
    Laten we hopen op nog veel meer van zulke geweldige momenten!
    Groet,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gôh, wat een leuke blog Loes! Op zoek naar leen poes kwam ik hier per ongeluk verzeild. Wat een verschil met de blogjes die je tegenwoordig maakt! Je hebt met al dat oefenen al heel wat kunst gebaard!
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gôh, wat een leuke blog Loes! Op zoek naar leen poes kwam ik hier per ongeluk verzeild. Wat een verschil met de blogjes die je tegenwoordig maakt! Je hebt met al dat oefenen al heel wat kunst gebaard!
    Groetjes, Dick

    BeantwoordenVerwijderen