De mooie natuur daagt mij uit om te fotograferen, de wens om goed te leren fotograferen daagt me uit om er steeds vaker
op uit te gaan om te oefenen.
Een heerlijke wisselwerking dus, waaraan ik veel plezier beleef.
Op deze site doe ik verslag van mijn pogingen om wat ik zie zo mooi mogelijk vast te leggen.
Bedankt voor je bezoekje, en mocht je een reactie achter willen laten, dan stel ik dat erg op prijs.

Klik op een foto voor een presentatie in groter formaat en hogere kwaliteit!


zaterdag 23 januari 2010

"Aan het experimenteren" Oktober 2009

Oktober 2009

Mijn interesse in het fotograferen begint aan te wakkeren, en heel voorzichtig experimenteer ik met de instellingen. Om gemakkelijk te beginnen houd ik mij alleen nog maar bezig met extra belichtingstrapjes en hogere ISOwaarde ( in de P-stand) op momenten dat het aan de donkere kant is

De S -(sluiterprioriteit) en A- (diafragmaprioriteit), laat staan de M-stand (manueel) komen nog niet aan bod.

Wel probeer ik, geïnspireerd door alles wat ik heb gelezen en bekeken, extra aandacht aan de compositie en de perspectief te geven


De buitenplaatsen bij 's Graveland op een mooie herfstdag, een uitgelezen moment om te gaan "spelen". Voor deze vliegenzwam heb ik de flitser gebruikt en het toestel op Close up gezet


Nu van afstand meer ingezoomd om de achtergrond wat vager te krijgen. Weer geflitst, en dat zie je


Een experiment met ISO 400 om de flitser achterwege te kunnen laten


Bospad bij Lage Vuursche, ISO200


Bospad in het Spanderswoud, Iso 400 en ik zie dat je dan wel kunt fotograferen bij weinig licht, maar dat het de kwaliteit van de foto niet bevordert


Hier in het bos van Gooilust was het nog donkerder, dus naast ISO 400 heb ik ook een belichtingscompensatie van 0,7 toegepast. Tja, het staat er op, maar mooi is anders

Ook hier ISO400, maar dit vind ik wel mooi

Een poging om een close up met mooie wazige achtergrond te maken, nog steeds ISO400 want ik had echt licht nodig


Om zeker te weten dat ik met wat geslaagde foto's thuis kom, nog wat beelden met de vertrouwde automatische stand op een van de 's Gravelandse buitenplaatsen en in het Spanderswoud


Het is volop genieten van deze herfstkleuren


Kleurenpracht met tegenlicht


Wat het allermooiste is van deze fotowandelingen door de natuur is natuurlijk de natuur zelf!
Het is telkens volop genieten, en dat moet ik vooral niet vergeten als ik, eenmaal thuisgekomen het merendeel van mijn foto's in de prullenbak moet gooien............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten