De mooie natuur daagt mij uit om te fotograferen, de wens om goed te leren fotograferen daagt me uit om er steeds vaker
op uit te gaan om te oefenen.
Een heerlijke wisselwerking dus, waaraan ik veel plezier beleef.
Op deze site doe ik verslag van mijn pogingen om wat ik zie zo mooi mogelijk vast te leggen.
Bedankt voor je bezoekje, en mocht je een reactie achter willen laten, dan stel ik dat erg op prijs.

Klik op een foto voor een presentatie in groter formaat en hogere kwaliteit!


maandag 25 januari 2010

"Aan het experimenteren" Januari 2010 Sneeuw in AWD

Dinsdag 12 januari

Ik heb nog een vrije dag, dus ondanks een pijnlijk been na het dragen van de niet gebruikelijke sneeuwschoenen, ga ik weer van de AWD genieten.
Vandaag eens iets met de witbalans proberen, die staat nu op "open shade" en daarnaast gebruik ik de Exposure Bracketing interval: belichtingsstapjes van 0,0 0,3 en 0,7.
Toen ik thuis alles bekeek waren de opnamen met 0,3 en 0,7 het meest geslaagd.
Het is alleen geen vergelijkingsmateriaal met voorgaande dagen, want vandaag is het veel lichter bewolkt en komt er aan het eind van de middag een zwak zonnetje door.


Langs het Sprenkelkanaal trof ik dit hele kleine reetje, hij bleef zo rustig liggen dat ik me afvraag of er iets met hem aan de hand was

Ik wil hem verder niet storen en loop gauw door

Een onverwachte ontmoeting met een tijdelijke bewoonster van de AWD


Het overal zo mooi dat ik bij elke splitsing nauwelijks kan beslissen welke kant op ga, hier heb ik gekozen voor de pad langs Donderhoek

en terwijl de zon zich eindelijk laat zien loop ik door het Groot Sprenkelveld richting Zandvoort

Nog vele malen kijk ik om, en dan ga ik huiswaarts want voor zonsondergang moet ik het gebied hebben verlaten


Geen opmerkingen:

Een reactie posten