De mooie natuur daagt mij uit om te fotograferen, de wens om goed te leren fotograferen daagt me uit om er steeds vaker
op uit te gaan om te oefenen.
Een heerlijke wisselwerking dus, waaraan ik veel plezier beleef.
Op deze site doe ik verslag van mijn pogingen om wat ik zie zo mooi mogelijk vast te leggen.
Bedankt voor je bezoekje, en mocht je een reactie achter willen laten, dan stel ik dat erg op prijs.

Klik op een foto voor een presentatie in groter formaat en hogere kwaliteit!


maandag 8 maart 2010

Kilometervreter??

Al twee keer ben ik in de reacties een "kilometervreter" genoemd.... :)

Nou, aan mijn voeten te voelen zijn het de laatste weken misschien iets te veel kilometertjes geweest...... Vandaag dus maar weer even de fiets gepakt toen het in de tweede helft van de middag gelukkig toch nog begon op te klaren.






Met straffe wind tegen naar de Kennemerduinen. Is dit DE witte Hooglander?

Ik heb toch altijd maar de neiging om deze beesten eens lekker te borstelen!

Een fietstochtje Kennemerduinen moet natuurlijk altijd even langs het Vogelmeer (waar nog steeds maar heel weinig vogels zijn)
-
Die eenzame kale boompjes zijn toch altijd dankbare voorgrondjes!

Geen idee wat voor struikjes hier groeien maar ze vertonen alle tinten oranjerood

De Oosterplas nabij de ingang Bleek en Berg, ook al zo'n prachtig plekje
-
Eventjes van de fiets af

en te voet een half rondje om de plas (helemaal er om heen kan niet!)

Vlakbij Parnassia gaan de Schotse Hooglanders op de vuist, eh.. op de horens! In deze situaties merk ik dat mijn oude trouwe Kodak supertraag is, een herkansing voor een betere momentopname zit er gewoon niet in.

Slotwoordje van vandaag:
De kilometers? Ongemerkt heb ik er weer zo'n 33 weggetrapt, op de terugweg lekker wind mee!

6 opmerkingen:

  1. Beste mevrouw Loes,

    Wordt het niet eens tijd om een paar stevige wandelklompen aan te schaffen, gezien uw voetklachten. Voor de zomermaanden adviseer ik u tevens een lederhosen-outfit.
    Sterkte met uwe voeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verhaal Loes, en die kilometers, maak je er niet zo druk om, ze vliegen vanzelf voorbij.
    Prachtige foto's van de hooglanders :)

    Groet,
    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes
    Prachtige Foto's.
    En het was prachtig weer vandaag om de fiets te pakken.
    Weer...33 kilometer...
    Heerlijk hoor...het is leuker en mooier dan naar een sportschool :)
    En je komt nog thuis met prachtige foto's ook!
    Grt Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Loes dit neigt erg naar de witte hoor
    Als de zon erop schijnt issie echt wit

    Mooi he rond het vogelmeer

    Goeie wandelschoenen zijn nooit weg !!
    Wij hebben er geen spijt van in ieder geval.
    Zeker als je zo links en rechts eens van het pad gaat heb je behoorlijk wat grip.

    Morgen gaan we naar het AWD voor een wandeling
    Kijken wat we daar weer te zien krijgen voor moois

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    Wat is het toch mooi daar bij de Kennemer duinen, dat Vogelmeer, de hooglanders. Je laat weer mooie beelden zien, die tot een bezoekje uitnodigen.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's!
    Ik heb wel eens een zwarte hooglander gezien, maar nog geen witte!
    Sommige plekken komen bekent voor.
    Prima verslag !
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen